Måste riktigt kolla att jag inte använt rubriken förr. Detta är nämligen ett litet komplex för mig – att andra människor är mera praktiska och excellenta i köket och arrangemangslivet än jag.

Det är roligt att laga mat och bjuda hemma. Men när ens prestationer ställs sida vid sida med andras blir det lite pirrigt. Just nu gäller det pajerna vi skall baka till körens jubileumssits. Jag fixade till min standard broccoli-vitlöksörtost-paj. Ängsligt bevakade jag den via ugnsluckan. Som om jag inte bakade pajer jämnt. Men denna ska ju stå bredvid de andra excellenta pajerna. Hör hur dumt det låter!

Jag är en stor beundrare av Martha-organisationen och den husliga fiffigheten. Jag är övertygad om att den är en kulturupprätthållare av icke föraktligt mått. Men själv är jag mera slarv-huslig och vårt kök är bristfälligt utrustat. Och så förblir det.

Men här är min paj, än så länge kylskåpskall. Nu skall vi åka buss till stan, och festen!

20130323-111754.jpg

