Under denna högtidliga litterära parafras vill jag helt enkelt meddela att mammornas morsdagsresa åter är i antågande. I morgon, villl Gud, ska dottern och jag, som traditionen bjuder företa en liten resa oss mammor emellan, denna gång till Amsterdam.

Traditionen ja. Den tillkom så att en höggravid E och jag kom över Galna dagarna-rabatt till Haiko gård och lögade oss några dar med bad, på tumanhand. Nästa år samma tid då fröken T nästan var året gammal tog vi favorit i repris – och då fick väl vistelsen sitt namn.

Året därpå gick turen till Stockholm. Då var fröken S med inombords, vilket gjorde att resan blev halvnykter – så att säga. Enär fröken S året därpå inte fyllt så många månader och fortfarande ammades gick turen bara nån kilometer bort till Hartwallarenan – och Tina Turners kanonkonsert.

Sen kunde åter turen gå längre bort, två år sen till Köpenhamn (med karaokekväll i Kim Larsens fotspår som en av höjdpunkterna) och ifjol till Berlin – ja det förstår alla att minnen från en tur dit inte kan återges i en kort blogg.

Javisst ja, däremellan tog vi en lite förmånligare färd till spa i Tallinn – resorna får inte kosta så mycket – men de ska allt smaka! Grundtanken är att det ska vara lite vilt och galet! Vi får se vad Amsterdam har att erbjuda! En hel del misstänker jag.

Det slår mig med vilken fart åren gått. T ska börja skolan i höst och S är en kavat 4-åring. Men vi mommo-mammor är precis lika vilda och glossiga som för sju år sen! Fattas bara annat!

20130410-195208.jpg

