Denna helg tycker jag inte om. Du ska vara inside mer än nånsin valborg-första maj. Helst höra till ett festsällskap som i åratal firat vårens ankomst ihop. Eller vara arbetare och kristen och paradera på hufvudstadens gator. Jag är bådadera, men känner mig inte hemma i tågen.

Usch vad denna helg är segregerande egentligen!!!!

Bäst att skapa ett eget koncept. Maken och jag plägar gå till studentsången i Kajsaniemi. Ganska tyst i år – till att börja med. Väderleksrapporterna spelade säkert in. Det hela blev ok, visade det sig. Blek sol och uppehåll. Ett antal vänner hittades, men inte alla som brukar påträffas just vid detta tillfälle.

Mycket EU-valpropaganda bedrevs i år :(. Jag tackade nej till alla reklamballonger. Fel plats, om än kandidaten varit tänkbar.

Sen blev det lunch på restaurang Salutorget. Bara maken och jag, inga posha festsällskap. Tredje året i rad , vi bokade ren för 2015, om vi lever kommer vi.

Himmel vad studentmössorna klämde. Och vad god rabarberdesserten var!

Och nu är det officiellt vår!

20140501-152354.jpg

20140501-152409.jpg

