Det drar ihop sig. Vi måste börja skrida till åtgärder vad gäller bokande av både flyttfirma och nån firma som transporterar bort grejer vi vill bli av med.

Det är rysligt besvärligt att välja! Vi försöker höra efter vad andra flyttare tyckt. Vi läser febrilt hemsidor, hittar stränga flyttdirektiv och försöker mellan raderna läsa oss till om den firman är för oss. En firma skryter med att deras flyttkarlar är starka, glada brandmän!

Priset är helt i det blå, det slås såklart fast enligt flyttens omfattning.

Jag börjar inse att jag är flyttinkompetent. Jag packar så hurtigt nån låda varje kväll. Men mängden grejer i skåpen tycks inte minska. Och jag packar säkert fel, inte enligt flyttreglerna.

Jag minns att det finns många lådor i källaren och garaget också. Logistiken är skrämmande.

Lika till sig tycks förra boarna i vårt kommande hem vara. Dom blir inte färdiga med sitt heller. Mitt i vardagen är en flytt besvärlig. Man borde vara flytt-långledig.

I dag fick vi en sak avklarad – vi köpte en ny säng. Fullkomligt förvirrade lade vi vårt öde i Asko-försäljarens händer. Inte visste vi vad vi ville ha, inte hade vi en aning om vad det fanns att få, valhänt lade vi ner oss och provade några modeller.

Den här tar vi, beslöt vi rätt fort, försäljaren höjde på ögonbrynen och konstaterade att vi då inte dröjde med valet. Jag kände mig inkompetent som sängköpare också.

Fort, kvickt och dumt, det har varit släktens valspråk i alla tider.

I dag fylldes jobbets korridor med avfallskärl för olika slag av sånt som ska kasseras – printerpapper, disketter, papper som ska förstöras, allt för sig.

Så nu är det kaos både hemma och på jobbet.

Perfekt!

20140512-221010.jpg

