Varför är något textilt uppspetat på en av familjen Ekrems vardagsrumsfåtöljer?

Jo, det är mommo Ekrems Adidas-tröja, den som ska användas i morgondagens damtia. Största tillgängliga storleken man kunde få med anmälningspaketet, men ändå sitter den som ett korvskinn.

Ok. Mommo Ekrem är en trind liten gumma och magrare tycks hon inte bli. Trots ivrigt vandrande och vilja att delta i det stora kvinnliga sportevenemanget – raskt promenerande.

Man diskuterade de utsända tröjorna på Damtians FB-sida. Där framkom att den största modellen inte hade rosa ränder som de mindre storlekarna, utan gula. Se, den största storleken var en unisex-modell, avsedd för både herrar och damer. Så en mullig kvinna är knappt kvinna, eller vad tycker dom.

De flesta skribenterna på tråden klagade över att minsta storleken var alltför rymlig för dem. Bara en dam tyckte lite blygt att den största var i minsta laget. Det var lite skam över att ha det problemet, märkte man.

Nej, fram för lämpliga löparskjortor för alla hågade löpare. Jag får se om jag kränger mig i spektaklet och i skepnaden av en chorizo-korv lunsar fram längs stadens gator i morgon. Eller om jag väljer något eget och bekvämt.

Huvudsaken är ju att man har sprätt i benen och studs i blicken!

Fast i dag ska jag inleda helgens festifikationer med att fira 40-års studentjubileum. Hallå tjejer, let the parties begin!

20140524-093751-34671736.jpg

