I kvällens sista timma ska jag ploppa in en liten bildkavalkad. Som rapport om nuläget.

På jobbet packar jag ihop. Där ser det just nu ut sä här:

20140610-234821-85701462.jpg

Hemma går processen tvärtom. Vi packar upp. Här en vy av det läget:

20140610-234929-85769376.jpg

Ljus i tunnelns ände i båda fallen, tyckes det mig. Snart kan man börja koncentrera sig på annat än flyttlådor. Ett tag.

I dag hade vi t.ex. barnbarnet T:s åttaårsdag. Vi hade köpt en rosa, superlätt resväska. Överräcktes i gryningen. Maken håller hela veckan T sällskap, hon är ”between activities”, som många skolbarn under försommaren. Då är det bra att ha en lärarmofa.

Efter jobbet drog jag ut till dotterns hus där duon firat hemmadag – T hade burit pyjamas hela dagen. Ibland är dagarna såna!

Jag spelade kort med jubilaren och såg mig besegrad 5 matcher i rad, vi spelade klassisk Maja.

I dag har jag också (som traditionen bjuder) mailat ett foto från klasskamraternas 40-årsstudentjubileum till hufvudstadsdraken. Kanske ryms det med på den s.k. Dagbokssidan. I kö är fotot efter tiotals andra. Det är dumt att min generation inte ännu förstår sig på webbfotobibliotek.
Pappersbladet rules ännu. Särskilt för de gamla mammorna som vill kolla in sina 60-åriga ”skolbarn”.

Nedan vårt konterfej. Men nu godnatt! Morgondagens arbetspass nalkas …

20140611-000433-273607.jpg

