Ska göra en sedvanlig tio i topp lista över det bästa på denna ö senare, men gör i dag endast några kommentarer till resans inköp. Nedan syns en bild av allt jag inhandlat denna gång. En hel del.

Men allt är välmotiverat, nästan. Vaxduken från inredningsaffären i hotellkvarteret är efterlängtad i nya köket hemma. En duk inköpt i Alcudia behövs absolut som uppiggare i nya vardagsrummet. Det granna nattlinnet motsvarar var jag sökt för rese-övernattningar.

Men det bästa är blusarna i s.k. Plus-storlek. Jag förstår inte varför kvinnor med min rondör ska behöva klassas som plus, eller XL eller rentav 2XL. Vad är normaliteten i denna matematik. Varför kan inte alla plagg tillverkas i ett brett spektrum storlekar, utan att några av oss är b-klass kunder som måste söka oss till en segregerad tjockisavdelning. Nå, detta har jag jamsat om förr.

Men hur som haver: i Palma lever vi praktfulla kvinnor gott! Här finns plagg att välja mellan, här prunkar plus-avdelningarna. Alltså blev det lite inköp.

Nå, scarfarna och väskorna kunde gott ha blivit oköpta. Men det är nästan bara på resor jag hinner titta efter vad som finns. Och har min stylist, redaktör Frantz med i svängarna. Så ta en titt nedan, och bedöm resultatet av resans shopping:

20140627-220324-79404967.jpg

