Det blev en latare dag. Vi hängde på olika ställen, dottern förfärdigade en podd, vi lagade lunch hemma och besökte lekparken här intill. Jag plockade bort mitt byke från torkrummet – några timmar försenat – och minsann hade inte grannen ovanför redan hunnit plocka ner det och ersätta det med sina egna dukar och lakan. Trots att det andra torkrummet var tomt.

Länge leve fältslaget i tvättstugan!

Sen simmade vi på en ny strand en bit mot Sommaröarna. Så länge man inte SER algerna ignorerar man dem. Dumt. Kan vara. Men nu gäller sommarhettans lagar.

Så vakade jag en stund över barnbarnen på deras hemgård. Flickorna lekte i plastbassängen på bakgården. Leken var självpåhittad, detaljrik, synbarligen mycket rolig och regel-reglerad. Jo barn leker, det har varit många tvivlande artiklar i pressen igen. Vi vuxna kanske inte identifierar all lek, men den lever.

I morgon fyller bloggaren 60 år. Jag har tilldelats ett kryptiskt brev med första direktiv för morgondagen. Ska alltså börja packa nu.

Jag tror födelsedagen (och julafton) är magiska. Allt kan hända.
Återkommer.

20140723-194623-71183499.jpg

