Sitter i köket och funderar. Nedan på bilden ser man vår vy från köksfönstret. Det är vackrare åt andra sidan, mot havet.

Diskmaskinen borde tömmas. Jag har ännu inte kommit in i rytmen med den apparaten, efter 59 år av diskande för hand. Tvättmaskinen surrar på. Den är belägen i köket i detta hushåll. Egentligen helt ok. Badrummet är reserverat för kroppshygienen only.

Söndag kväll. Min minst älskade stund i veckan. I dag har vi besökt gudstjänsten i domkyrkan. Det var så länge sen så jag har nästan känt mig hednisk. Väldigt lätt att falla ur den rutinen, märker jag. Men det var härligt. Kändes nästan lite högtidligt. Jag sjöng med i psalmerna så det rungade. Men jag undrar om jag nånsin kommer in i den nya församlingen ”på riktigt”. Kanske sitter jag anonym i bänken resten av mina dagar.

Sen lagade vi mat och tog en lång tupplur. Och nu är helgen slut. Vi ska se på ett bandat avsnitt Morse, sen god natt.

Klick säger det i tvättmaskinen. Färdigt. Och solen har gått ner medan jag suttit här och skrivit. Vecka 35 drar igång.

IMG_2238.JPG

