Den här hösten startade strax med full kvällstidtabell. Inga konstiga saker, men veckan har bara fem vardagskvällar, dom är fort upptagna. Fast alla ingredienser i sig är trevliga blir helheten i en sådan kompott betungande och glädjelös. Man får lust att bara gå och drälla hemma med tvättmaskinen och TV-serier några kvällar. Komma hem innan läggdags. Vi har en ny sen jobbtur nuförtiden också, den infaller alltsomoftast. Naggar onsdagkvällen i kanten.

Ibland behövs det en knuff för att man ska komma loss ur ekorrhjulet. Det har jag fått nu. Sett mig själv i annat ljus, gjort en vändning. Och det har blivit luckor i almanackan. Plötsligt.

Väldigt mycket nytt ska jag i alla fall inte sätta igång med fast det finns lite extra tid nu. Jag är inte speciellt bra på att komma in i nya sammanhang mera, har jag märkt. Det kanske är dags att bara vara ett slag. Göra det man får infall till.

Om det så bara är att sitta vid en kaffekopp och stirra ut i luften.
image

