På bilden nedan ser ni hur maken dukat åt mig i dag. Pastan kokad, bolognesen varm, parmesanen riven. Och Lovejoy redo att rulla på IPaden. Så vill jag ha det de långa höstdagarna. När jag släpat mig hem är utmattningen ganska total. Då behöver jag slappna av – och det går bra med nån snäll, småkomisk och garanterat välbekant serie.

Just nu bjuder Arenan på alla avsnitt av serien om den kluriga, inte helt ärliga, men oemotståndliga antikhandlaren och hans gemytliga anhang. Garanterat att inga blodiga lik dyker upp där, eller andra otrevligheter. Bra middagsserie.

Maken tittar på en annan serie på TV:n. Pratar gör vi senare på kvällen.

Fast då är det ett sjuattans bök att hinna med alla de nya serier hösten bjuder på i realtid. Brons tredje säsong, Broadchurchs andra, sista säsongen av Downton Abbey, Midsomer murders och en ny småtrevlig serie om en kvinnlig konstapels mödor och bravader i 50-talets England. Det blir ett enda tittande vissa kvällar. Hemskt mycket ond bråd död i underhållande eller fängslande förpackning.
Obskyrt, om man tänker närmare efter.

Men nu drar Downton igång så god afton på er! En liten whisky och sen bjuder natten vila.
image

