Kultur- och aktivitetsöverdos blev det nästan i London. Men också smakprov på den sol och värme och blomning som är i antågande. Om ett tag. Ett bra tag känns det i dag när grådask och kyla igen regerar. Inga blommande magnolior i sikte här.

Vi som har sportlov (äh det ordet!) några dar till har bara slappat i dag. Slagit på iPadar, plöjt igenom högar av dagstidningar, ätit hot dogs. Låtit tvättmaskinen snurra.

Bra så, i morgon kanske vi pallrar oss till nåt museum igen.

Sportlovet är alltid en utmaning, ganska många dagar att fylla – sällan är det sportväder heller – och inte är det föräldraledigt överallt.

Vi har ju alltid haft lätt på det viset att också Mofa har sportlov. Och mommo hakat på ledigheten. Dottern, syskonbarnen och nu barnbarnen har i tur och ordning hängt med oss.

Lite kultur och en hel del kravlöst slappande. Tillsammans. Är väl det bästa konceptet – i alla tider.

Efter sportlovet blir det småningom påsk och vår och bar mark. I dag anmälde dottern och jag oss till Damtian. Jag ser redan framför mig solglittret över Helsingfors stränder. Och gator proppade av vandrande och joggande kvinnor.

Nu måste jag börja träna – på mitt anspråkslösa, men dock idoga sätt.

