Det har det varit i dag. Det gråa vädret inbjöd inte till annat. Ja, lite var vi till flotta snabbköpet en bit bort, såg till att bubbel finns och köpte små munkar till eftermiddagskaffet. Sen blev det flera resor via de vindlande källargångarna till vår tvättstuga. Man kunde filma skräck och fasa där nere, vägen är lång och har många dolda prång där nån illasinnad kunde lura. Och ofta slocknar belysningen och man får famla sig fram till väggkontakterna som inte är av den lysande sorten.

Men annars tycker jag om att byka och byta lakan och känna svala rena dynvar mot kinden när jag ska somna.

Sällskap har jag haft av figuren nedan – Fantomen-Harry Potter (blixten) eller nån från bandet Kiss (dotterns förslag). Maken firade lärarmiddag i går – man skulle ikläda sig masker som tillverkats under bildkonst-lärarens ledning. God mat var det och nattklubbsbesök där avsked togs från en skara ungdomar man lotsat till denna separationens stund.

Maken var  nöjd när han (pikusmått på sniskan) kom hem på nattkröken. Många goda diskussioner hade det blivit – och en och annan lärjunge ville bjuda på avskedsskålen. Väl unt, säger jag!

Jag passade på att se en flickig film och lägga in räkor, när skaldjursallergikern inte pinades av ångorna. Sen facebookade jag en del – och kollade in vännernas statusar från resor och färder. De börjar vara bristvara på FB nu tycker jag – små pärlor som knappt hittas i reklam- och länkflödet.

Det är härligt med resestatusar, tycker jag! Nästan lite som att vara på tur själv. Man påminns om en härlig värld därute – man får idéer. Endel tycker både mat- rese- och inredningsuppdateringar är trivialt skryt. Dumheter, säger jag och trycker på gilla – de är livets salt!

Nu har  Fantomen och jag tagit en lång eftermiddagslur och är redo för kvällsfirande. I all slapphet. Men nästa vecka är jag bjuden på supé med väninnorna, det ser jag fram emot! Och veckan därpå börjar påskfirandet så smått. Och vi firar bröllopsdag – den 39-nde i raden! Det trodde våra föräldrar nog inte var sannolikt då vi förlovade oss efter endast några veckors bekantskap!

